Δευτέρα, Δεκεμβρίου 11, 2017


Η κόκκινη κότα του Ελληνισμού

Είναι δυνατόν ρε γαμωτο, να παρήκμασε τόσο ριζικά και τόσο ανεπίστροφα ο Ελληνισμός, ώστε από τους μικρούς αγγέλους του μπαρμπ' Αλέξανδρου του Παπαδιαμάντη να περάσαμε στις κόκκινες κότες, κάποιου καθεστωτικού κιτσαροδημαρχαίου;
Είναι;



Ή μήπως πρέπει να δούμε πίσω από όλα αυτά, κάποιο οργανωμένο σχέδιο βαθμιαίου αισθητικού, πολιτικού, φυλετικού, ηθικού και κοινωνικού εκφυλισμού, ώστε να φτάσει να εξαφανιστεί από τη συλλογική μας μνήμη κάθε τι το υπέροχο, κάθε τι το Ελληνικό, κάθε τι το Σημαντικό, που μας κράτησε ζωντανούς ως έθνος τόσους αιώνες;

Ερωτώ και τρέμω για τις πιθανές απαντήσεις...





Είναι, Λευτέρη... είναι δυνατή τόση παρακμή...
Ξεκίνα να βλέπεις πίσω απ' όλα αυτά... η τραγική αλήθεια, κρύβεται στα παρασκήνια... μπροστά παίζεται το θεατρικό έργο... πίσω, στα παρασκήνια, η τραγική αλήθεια.


Αλλά το πόπολο, βλέπει μόνο τα της σκηνής... πού να του κόψει να σκεφθεί τι γίνεται στα παρασκήνια...

Όταν το αντιληφθεί, θα είναι μια ανάσα από την... τελευταία του ανάσα...

Μην τρέμεις τις απαντησεις... κοίταξέ τες κατάματα, όσο κι αν σε πονάνε...


Καλλιόπη Σουφλή




Η κόκκινη κότα που βλέπετε στη φωτό, υποτίθεται ότι παριστάνει έναν άγγελο!
Και τι άγγελο; Τον φύλακα άγγελο του Παλιού Φαλήρου!


Μπορεί να σας φαίνεται απίστευτο, ωστόσο πρόκειται για "καλλιτέχνημα", το οποίο παρήγγειλε ο δήμαρχος Παλαιού Φαλήρου αλλά το πλέρωσε γνωστό εφοπλιστικό ζεύγος, για να αποδείξει καταπώς φαίνεται, ότι πιο εύκολα μπορεί να περάσει κάμηλος από τρύπα βελόνας, παρά νιόπλουτος νεοέλλην από την βαριά πύλη του καλού γούστου και της εκλεπτυσμένης αισθητικής.
Το μπρούτζινο φρικούργημα βαπτίστηκε: "PHYLAX" και τοποθετήθηκε φάτσα κάρτα στη λεωφόρο Ποσειδώνος, για να το βλέπουν τα φαληριωτάκια και να τρώγουν όλο τους το φαϊ...

Θα θελα ρε πούστη μου να ιδω, αν θα βρεθεί έστω και ένας ορθόδοξος ιερέας που θα διαμαρτυρηθεί επειδή η κόκκινη κότα καταξεφτιλίζει την ιερά μορφή των αγγέλων, στη χώρα που γέννησε τη βυζαντινή αγιογραφία και την χρονογραφία του Θεοφάνους του μοναχού...

Αλλά όταν ένας λαός φτάνει σε τέτοια έσχατα σημεία ηθικής και αισθητικής σήψης, αναμενόμενο είναι οι "φύλακες άγγελοι" του, να καταντάνε ερυθρές κότες και οι υψηλότατες πολιτισμικές αξίες του, να ποδοπατιούνται από λαθρέποικους, από άπλυτους κι από καλλιτέχνιδες, που δεν αξίζουν να συγκριθούν σε μαστοριά, ούτε με της κατσίκας τον κώλο...

Σας δίδω εδώ και το ρεπορτάζ, για να μην νομίζετε ότι αρχίζω να το χάνω, βλέποντας ως αγγέλους τις κλώσες του μεταμοντέρνου καλλιτεχνομπουρδισμού.

"... Την Τρίτη 5 Δεκεμβρίου 2017 παραδόθηκε και εγκαταστάθηκε με μελέτη της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου Παλαιού Φαλήρου το γλυπτό PHYLAX που αναπαριστά και συμβολίζει το Φύλακα – Άγγελο της πόλης.

Το γλυπτό τοποθετήθηκε στην είσοδο της πόλης, μεταξύ των εκκλησιών Αγίας Σκέπης και Αγίου Γεωργίου, επί της παλαιάς λεωφόρου Ποσειδώνος.

Ο γλύπτης Κωστής Γεωργίου δημιούργησε το γλυπτό αρχικά σε πηλό και στη συνέχεια έγινε εκμαγείο το οποίο χρησίμευσε για τη διαδικασία της χύτευσης σε μπρούντζο. Ο γλύπτης φρόντισε για την άψογη καλλιτεχνική και αισθητική εικόνα του έργου και τον χρωματισμό του σε κόκκινο χρώμα, όπως είχε προτείνει και έγινε αποδεκτό από το δήμαρχο κύριο Διονύση Χατζηδάκη.

Την όλη δαπάνη του έργου ανέλαβε εξολοκλήρου ο κύριος Θανάσης Μαρτίνος και η σύζυγός του κυρία Μαρίνα Μαρτίνου επισφραγίζοντας την αγάπη και την εκτίμησή τους προς το Δήμαρχο της πόλης Παλαιού Φαλήρου, Διονύση Χατζηδάκη..."



News Thessaloniki

Τώρα θα μου πεις, εφοπλιστές ήσαν οι άνθρωποι που το πλέρωσαν. Τι να κατέχουν από τέχνη;
Το πολύ να κατέχουν από ακριβά ψώνια στα μαγαζιά του Λονδίνου, όπου πηγαίνει για shopping therapy και η μαντάμ Ερντογάν, ώστε να εμπλουτίσει με ακόμα περισσότερο κιτς, το περίφημο "λευκό παλάτι" του Σουλτάνου...
Όσο για τον δήμαρχο; Άστα να πάνε στον κόκκινο διάβολο...


Οι δημαρχαίοι [και βλαχοδημαρχαίοι] απανταχού της ψωροκώσταινας, έχουν κάμει διδακτορικό στη μεγάλη του κιτς σχολή της αριστεράς θολοκουλτουρίασης, οργανώνοντας τα θερινά φεστιβάλ της πλαστικής καρέκλας, με νταλαρομποφίλιες και πρωτοψαλτοτσακνήδες.
Αυτοί ρε πατριώτη έχουνε σπουδάσει σε τέτοιο βάθος το κιτς, ώστε είναι ικανοί να δώσουν άδειες για κιόσκια που θα πουλάνε βρώμικα και μαλλί της γριάς, στο κοίλο αρχαίου θεάτρου, όπου έχει κλειστεί συναυλία της Λίζα Γκέραρντ.
Στην κόκκινη κότα θα κολούσανε τώρα;


Σιγά μην και υπάρχει δημαρχαίος στην Ινδογρεκία, που να ξέρει τι παναπεί Θεοφάνης ο Κρής και να σέβεται τη Μεγάλη Βυζαντινή μας παράδοση. Εδώ μέχρι και τον τίτλο του φρικουργήματος, τον πλασάρανε στο γκρήγκλις.
Phylax, σου λέει ο άλλος...
Διότι άμα είσαι τόσο κομπλεξικός και μικρόνοος, ντρέπεσαι να πεις: "φύλαξ", όπως το λέγανε οι πρόγονοι σου, για να μην σε περάσουνε για κανένα ευρωβλαχαδερό και σου κόψουνε το ΕΣΠΑ...


Απ την άλλη, βλέπεις αυτό το μεταλλικό ξερατό, που θα πανικόβαλε ακόμα και τον Φρέντυ Κρουγκερ, στους δρόμους της πρωτεύουσας των Ελλήνων, έτσι που το χουνε βαμμένο πουτανοκόκκινο σαν νεοπλουτική φεράρι και σφίγγεται η ψυχή σου...
Μα είναι δυνατόν μωρ' αδερφέ μου, στην πατρίδα του Νικολάου Γύζη ή έστω του Θεόφιλου, να κακασχημίζουν έτσι τις πόλεις μας, με ιλουστρασιόν κλώσες, που παριστάνουν αγγέλους;


Τι σόι νεοβάρβαροι είναι ετούτοι εδώ, που προωθούν εργολαβικά την όλο και μεγαλύτερη υποβάθμιση του καλού γούστου και της ψυχοδιανοητικής Αρμονίας, διαλύοντας συστηματικά μία από τις πλέον αξιοθαύμαστες λαϊκές και λόγιες κουλτούρες του παγκόσμιου πολιτισμού, όπως η Ελληνική αντίληψη του Κάλλους;


Και δεν εννοώ φυσικά τον άγονο και αδιέξοδο μανιερισμό, της απλής επανάληψης μιας παρελθούσης τεχνοτροπίας, όπως λόγου χάριν η κλασσική ή ελληνιστική ή η βυζαντινή ή η λαϊκή νεοελληνική τέχνη.
Όχι καθόλου...


Εννοώ όμως τη γόνιμη εξέλιξη μιας βαθιάς και βαριάς πολιτιστικής παράδοσης, όπως η Ελληνική, η οποία μακράν από κάθε επανάληψη και μανιερισμό, παρήγαγε κατά καιρούς θαυμαστά εξελικτικά άλματα, περνώντας από τους κουρήτες στον Φειδία κι από τον Ικτίνο στον Ανθέμιο κι από τον Ρωμανό τον Μελωδό στον Διονύσιο Σολωμό κι από τον Πλάτωνα στον Πλωτίνο κι από τον Θαλή στον Παπανικολάου κι από την Υπατία στον Καραθεοδωρή κι από τον Πίνδαρο στον Οδυσσέα Ελύτη.


Είναι δυνατόν ρε γαμωτο, να παρήκμασε τόσο ριζικά και τόσο ανεπίστροφα ο Ελληνισμός, ώστε από τους μικρούς αγγέλους του μπαρμπ' Αλέξανδρου του Παπαδιαμάντη να περάσαμε στις κόκκινες κότες, κάποιου καθεστωτικού κιτσαροδημαρχαίου;
Είναι;


Ή μήπως πρέπει να δούμε πίσω από όλα αυτά, κάποιο οργανωμένο σχέδιο βαθμιαίου αισθητικού, πολιτικού, φυλετικού, ηθικού και κοινωνικού εκφυλισμού, ώστε να φτάσει να εξαφανιστεί από τη συλλογική μας μνήμη κάθε τι το υπέροχο, κάθε τι το Ελληνικό, κάθε τι το Σημαντικό, που μας κράτησε ζωντανούς ως έθνος τόσους αιώνες;

Ερωτώ και τρέμω για τις πιθανές απαντήσεις...
http://attikanea.blogspot.gr/2017/12/blog-post_306.html

Λευτέρης Πανούσης


Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου